چگونه وکلا در یک پرونده جنایی برنده می شوند

چگونه وکلا در یک پرونده جنایی برنده می شوند

چگونه وکلا در یک پرونده جنایی برنده می شوند ؟

وظیفه وکیل دفاع کیفری این است که پس از بررسی حقایق و شرایط یک پرونده، بهترین تاکتیک های وکیل مدافع کیفری را انتخاب کند. هر پرونده، منحصر به فرد است و بهترین وکلای دفاع جنایی همه عوامل را برای تدوین نظریه پرونده و استراتژی دفاع جنایی با احتمال موفقیت را بررسی می کنند. استراتژی های دفاع جنایی، استدلال ها و اقداماتی قانونی است که برای رد اتهامات کیفری و تأمین آزادی متهم انجام می شود. این موارد شامل افشای نقص قانونی و تردید در مورد هر عنصر جرمی است که دادستان باید برای تصدیق مجازات فراتر از یک تردید منطقی ثابت کند. اگر با زندان یا مجازات های سنگین روبرو هستید، مهم است که با یک وکیل کیفری عالی مشورت کنید. مهم نیست که چقدر باهوش باشید، تقریباً غیرممکن است که به طور قابل قبولی از خود دفاع کنید.

یاسین آلبوحمدان یکی از بهترین وکیل در اهواز شما را با نکاتی راجع به وکیل مدافع جنایی آشنا می کند. وکیل در کیان پارس اهواز در تمام جریان پرونده شما را همراهی می کند.

ویژگی های وکیل مدافع جنایی

یک وکیل تحصیل کرده اولین نکته ای است که در مورد وکیل مدافع کیفری باید به آن توجه کرد. اگرچه دانشکده حقوقی که وکیل در آن تحصیل کرده تفاوت چندانی ندارد، اما بهترین دانشکده های حقوقی وکلای مدافع کیفری را تولید می کنند که درک بهتری از قانون کیفری دارند. این به نوبه خود باعث می شود که آنها در انتخاب استدلال برای ترغیب قضات پرونده شما انتخاب بهتری داشته باشند. هرچه وکیل در دادگاه احترام بیشتری بگذارد، شانس مذاکره با قاضی را برای پیروزی در پرونده های انتقادی و گرفتن احکام به نفع شما بیشتر خواهد داشت. در حقیقت، وكلائی كه از شهرت خوبی برخوردار هستند، فقط با نحوه رسیدگی به پرونده تصویری روشن از پرونده در اختیار دادستان ها و قضات دادگاه قرار می دهند. هرچه وکیل مدافع کیفری تجربه بیشتری داشته باشد، توانایی وی در تجزیه و تحلیل پرونده شما بهتر خواهد بود. علاوه بر این، او مهارت بیشتری در درک پرونده شما نسبت به وکلای مدافع کیفری که تجربه کمتری دارند، دارد. از آنجا که احتمال زیادی وجود دارد که وکیل مدافع کیفری در سالهای زیادی از تجربه خود با موارد مشابهی روبرو شده باشد، او اقدامات و قوانین بهتری را برای اجرا در لحظه مناسب پرونده شما بداند. وکیل مدافع جنایی را انتخاب کنید که بیشترین تجربه را در پرونده شما داشته باشد.

چند مورد از بهترین استراتژی وکیل مدافع جنایی

1-هویت اشتباه : شناسایی نادرست شاهد دلیل اصلی برای اتهامات نادرست است. این امر می تواند در صورتی اتفاق بیفتدد که توصیف شخص به جنایتکار مجرم شبیه باشد یا شاهد تصور کند شخصی به دلیل شرایطی مرتکب جرمی شده است یا در صدد پوشش جرمی است که مرتکب شده است.

2-تصادف : اگر وكیل دادگستری كیفری شما بتواند عمل را بدون قصد مجرمانه تصادفی نشان دهد، دفاع قابل توجهی از این اتهام وجود دارد. حتی اگر این اتهام قتل درجه یک باشد.

3-فشار یا خطر فوری : در صورتی که کسی مرتکب جرمی شود صرفاً به این دلیل که معتقد بوده است در معرض خطر قرار دارد، ممکن است اقدامات آنها جرمی تلقی نشود، زیرا تحت فشار قرار گرفته است.

4- فراتر از یک تردید منطقی : از آنجا که محکومیت های جنایی شامل از دست دادن بالقوه آزادی در زندان است، بالاترین استاندارد اثبات اعمال می شود. استاندارد فراتر از تردید منطقی مستلزم آن است که شواهد به قدری قانع کننده باشد که هیچ شخص معقولی هرگز گناه متهم را زیر سوال نبرد. هیئت منصفه (در برخی موارد قاضی) باید یقین اخلاقی داشته باشد که متهم مقصر است و شواهد هیچ توضیح یا نتیجه گیری منطقی دیگری به جز متهم مرتکب جرم ارائه نمی دهد. دفاع باید صرفاً یک شبهه منطقی در مورد هر یک از عناصر اصلی مورد نیاز برای موفقیت جنایت ایجاد کند.

5- گیر افتادن : محبوس شدن وقتی اتفاق می افتد که یک شهروند متعهد به قانون معمولاً مرتکب تخلف شود.

6-رفتار بد پلیس : متأسفانه برخی از مقامات انتظامی در تحقیقات خود رفتار نادرستی انجام می دهند. افسران پلیس ممکن است بخواهند اشتباهی را که در تحقیقات اولیه خود مرتکب شده اند پنهان کنند یا اینکه فقط متهم شوند که یک مظنون مقصر است. اگر وکیل جنایی بتواند رفتار پلیس را شناسایی و اثبات کند، این امر اهرمی برای رد پرونده و پیگیری بالقوه ادعای حقوق مدنی برای جبران خسارت فراهم می کند.

7-علت احتمالی : در صورت عدم وجود دلیل احتمالی، دفاع می تواند برای سرکوب هرگونه شواهد بدست آمده نادرست، پیشنهادی ارائه دهد. اگر مدارک اصلی سرکوب شود، این می تواند باعث رد پرونده شود.

8- اشتباه متهم شده : در بعضی موارد افراد به دروغ به تخلفاتی که مرتکب نشده اند متهم می شوند. یک وکیل دادگستری عالی می تواند برای پس گرفتن اتهام تلاش کند یا شواهدی را درباره دروغ بودن این اتهامات نشان دهد یا اعتبار متهم را نقض کند.

9- اشتباه واقعیت : اگر یک جرم ادعایی درباره ی یک اشتباه منطقی و صادقانه واقع شده باشد، در این صورت فرد به دلیل نداشتن قصد مجرمانه در اکثر جرایم کیفری مقصر نیست. برای مثال تصادفاً مال شخصی را گرفتید و باور کردید که مال شماست.

10- ادعای جنون : در بیشتر موارد، اگر هنگام ارتکاب جنون از نظر قانونی جنون داشته باشید، نمی توانید مقصر شناخته شوید زیرا قصد عمدی یکی از عناصر کیفری مورد نیاز است.

8 عاملی که باعث استراتژی دفاعی بهتر در دادگاه می شود

1- توضیح متهم درباره آنچه اتفاق افتاده

2- شهادت و اعتبار

3- حقایق و شواهد فیزیکی قابل ارائه

4- گزارش های پلیس، خطاها

5- گزارش شخص ثالث و شهادت

6- اتهام کد مجازات و عناصر جرم مورد نیاز برای اثبات

7- استراتژی و تاریخ دادستان کیفری

8- سابقه قضایی و تاریخچه قاضی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *