خرید فروش ملک قولنامه ای چگونه است

خرید فروش ملک قولنامه ای چگونه است ؟

  1. خرید فروش ملک قولنامه ای چگونه است

همانطور که از عنوان مشخص است رایج ترین و پرکاربردترین روش معامله در ایران از طریق قولنامه نامه انجام می گیرد.

قولنامه مختص به اموال منقول نیست و شامل اموال غیر منقول هم میشود در اینجا بحث قولنامه اموال منقول از جمله زمین و خانه و ملک و غیره است.

ماهیت قولنامه چیست؟

قولنامه ممکن است بین دو یا چند نفر بسته شود طرفین قرارداد به یکدیگر تعهد می دهند تا موعد تعیین شده شرایط مقرر در قولنامه را فراهم کنند که معامله انجام شود.

به طور کلی و خلاصه اموال قانونی که نمی توان به هر علتی مثل نداشتن پایان کار یا ساخته غیر قانونی یا قرار داشتن در طرح های شهرسازی امکان انتقال آن ها به صورت سند وجود ندارد و صاحب ملک ملک را پایین ترین قیمت آن به صورت قولنامه ای به فروش می رساند

قولنامه ای چه تفاوتی با سند شش دانگ دارد؟

طبق تعریف هایی که از قبل درباره سند قولنامه ای توضیح داده ایم سند قولنامه ای جزء اسناد عادی به حساب می آید و از اعتبار کمتری برخوردار می‌باشد .

معمولاً این اسناد در دفاتر معامله املاک تنظیم میشوند.

و اعتبار آنها از سند شش دانگ بسیار کمتر است و اگر فردی قصد خرید چنین اموالی را داشته باشد باید حتماً با وکیل مشورت کند

وکیل ملکی کرمان یکی از بهترین ها در زمینه مشاوره در این زمینه هستند. اگر در امر خرید و فروش به مشکل برخورد کرده اید همین حالا با ما تماس بگیرید.

چنانچه یکی از طرفین قولنامه از انجام تعهد خود صرف نظر کرد چه باید کرد؟

سند قولنامه ای از اعتبار پایین تری برخوردار است و جزء اسناد عادی به حساب می آید چنانچه یکی از طرفین از تعهد خودداری کرده طرف مقابل میتواند در دادگاه طرح شکایت کند زیرا قلنامه یک قرارداد کاملاً قانونی است و طرف قرارداد باید مفاد آن را اجرا کند.

حتی فردی که شکایت را مطرح کرده است می تواند از دادگاه درخواست کند که قاضی فروشنده را ملزم به انتقال سند رسمی انتقال سند رسمی کند

وجه التزام در قولنامه چیست؟

زمانی که قرارداد در قولنامه منعقد می‌شود بائن در تاریخی که قید شده است باید مورد معامله را به خریدار تحویل دهد اگر از موعد مقرر شده بگذرد و فروشنده اقدام به انجام تعهد خود نکند خریدار می تواند وجه التزام را از فروشنده بخواهد در این شرایط معامله به صورت کامل فسخ میگردد…..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *