داوری در کرمان

داوری در کرمان

داوری در کرمان

موسسه آرکا در شهر کرمان به انجام انواع خدمات حقوقی شهرت دارد. این موسسه با همکاری وکلا و کارشناسان خبره به حل مسائل حقوقی مراجعان خود می پردازد. یکی از خدمات موسسه آرکا داوری است. داوری زیر شاخه ای از موسسات حقوقی به حساب می آید و علاوه بر ایجاد فرصت های تجاری و شغلی باعث کاهش حجم دعاوی های قضایی می شود. با این روش اختلافات به صورت سریع تر و آسان تری حل خواهند شد. این روش جایگزین مناسبی برای مراجعه به محاکم قضایی و دادگاه ها است. موسسه حقوقی کرمان با به استخدام درآوردن کارمندان متخصص که مدارک بالای وکالت دارند باعث کاهش مراجعه به محاکم قضایی می شوند. با مراجعه ی طرفین دعوا به موسسات داوری مانند موسسه آرکا مسئولیت قضاوت درباره ی اختلاف به افرادی سپرده می شود که هر دو طرف صلاحیت آن ها و اجرا کردن رای صادره از طرف داور را تایید می کنند.

آشنایی با کار داوری در کرمان

انتخاب داوران به دو شکل موردی و سازمانی انجام می شود. در انتخاب داوری موردی یک فرد حقیقی را هر دو طرف به عنوان داور انتخاب می کنند. در داوری سازمانی داوری توسط هر دو طرف به یک سازمان سپرده می شود. از رایج ترین خدماتی که موسسات داوری انجام می دهند حل اختلافات از طریق ارجاع به یک داور متخصص در زمینه ی اختلاف پیش آمده است. این موسسات با اطلاع از مورد دعوا فردی را برای داوری انتخاب می کنند که بیشترین آشنایی را با مورد بحث داشته باشد. این دوران در اموری مانند، تجارت الکترونیک، اسناد تجاری، تجارت بین الملل، پیمانکاری، امور ساختمان و دیگر امور تخصص کافی را دارند. موسساتی که مجوز داوری دارند و شرکت هایی که به عنوان داوری ثبت شده اند برای روند کار خود افرادی را جذب می کنند که با قوانین و حقوق داخلی و بین المللی آشنایی داشته باشند. وکیل کرمان برای همه ی مسائل حقوقی به جزء دعاوی کیفری، دعاوی نکاح و طلاق، ورشکستگی و دعاوی مربوط به اموال عمومی و دولتی که برای موسسات داوری مجوز بررسی آن ها صادر نمی شود، در دیگر موارد به داوری می پردازند.

داوری در کرمان

بهترین وکیل داوری کرمان

بهترین وکیل داوری در کرمان علاوه بر آشنایی کامل با قوانین با انصاف و عدل به داوری می پردازد. این وکلا با تبحر و دانش کافی به کاهش ورود پرونده به دادگستری، سرعت بخشیدن به رسیدگی و جلوگیری از طولانی شدن داوری، صرف زمان زیاد و هزینه کم، عدم رعایت تشریفات اداری و کاغذ بازی، صدور آراء تخصصی و عادلانه، ایجاد شرایط صلح و سازش، تعامل و جلب رضایت طرفین، مراجعان را یاری می کنند. این وکلا طبق ماده قانون 454 آیین دادرسی مدنی به بررسی پرونده هایی می پردازند که طرفین آن را به موسسات داوری سپرده اند و رای نهایی را که برای هر دو طرف لازم الاجراست صادر می کنند.

انواع داوری حقوقی

دو نوع داوری اعم از داوری اختیاری و داوری اجباری وجود دارد.

در داوری اختیاری با عقد قرار داد می توان بندی را با توافق طرفین اضافه کرد با این مضمون که در صورت ایجاد اختلاف می توان آن را با مراجعه یا مشاوره حقوقی تلفنی کرمان حل کرد و حتی تعداد و مشخصات داوران را نیز تعیین کرد. حتی تعداد افراد را نیز می توان در این قراردادها مشخص کرد. این شخص می تواند فردی قابل اعتماد از نظر دو طرف باشد. تعیین شخص و رعایت مقررات در آیین دادرسی مدنی آمده است و باید به درستی رعایت شود. داوری اجباری زمانی اتفاق می افتد که دادگاه حل یک اختلاف را به صورت اجباری به یک داور ارجاع دهد. این گونه داوری نسبت به دادگاه امتیازاتی دارد و برای افراد انتخاب یک داور اختیاری است. به همین دلیل طرفین دعوا رای صادره را راحت تر قبول می کنند. قضات داوری اغلب تلاش می کنند بین دو طرف صلح به وجود بیاورند و رضایت نسبی آن ها را جلب کنند.

داوری در کرمان

وظایف داورها

داوران موظف هستند در مدت تعیین شده رای نهایی را صادر کنند. وظایف داوران از اصول حقوقی برداشت می شود و بعضی از آن ها در قانون وجود دارد. رای صادره بستگی به توافق طرفین و یا حکم صریح قانون گذار دارد. رای صادره در مهلت زمانی حداکثر 3 ماهه باید اعلام شود. در موارد خاصی صدور حکم متوقف می شود و تا رفع موارد قانونی ادامه پیدا خواهد کرد. ابلاغ رای به صورتی انجام می شود که مورد توافق طرفین دعوا باشد. در صورتی که شیوه ی ابلاغ رای مشخص نباشد باید رای را به دادگاه ارجاع کرد. این رای به دفتر دادگاه فرستاده می شود و طرفین برای اطلاع از رای باید به دادگاه مراجعه کنند. ابلاغ باید به هر دو طرف داده شود و نمی توان بدون اطلاع یکی از طرفین دعوا رای صادر کرد. داور نباید سابقه ی هیچگونه ارتباط با طرفین دعوا را داشته باشد و وکیل یکی از طرفین دعوا نیز نمی تواند به عنوان داور انتخاب شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *